Ó BLUE Business

Construirea unei organizarii mai valoroase, axata pe calitate

 

 

Acesta rprezinta primul si cel mai important beneficiu atribuit unui sistem de management al calitatii.

 

Tot parcursul prin care va trece organizatia in procesul de implementare, va creea toate premisele prin care toate procesele si activitatile majore sau critice ale vor fi revizuite si evaluate pentru a ne asigura impreuna ca se folosesc doar cele mai bune strategii si practici si ca ele sunt bine definite, documentate si sunt intelese de tot personalul avizat.

Astfel, se proiecteaza ghiduri de actiune documentate care vor asigura consistenta necesara zi de zi si vor deveni baza instruirii in spiritul calitatii a angajatilor actuali dar si a noilor angajati ce vor veni.

 

Asigurarea finantarii proiectelor prin fonduri nerambursabile

 

Constituie o oportunitate extrem de importanta pentru orice organizatie, mai ales atunci cand se deruleaza mai multe proiecte in acelasi timp.

 

Multitudinea de surse de finantare, specificitatea documentatiei solicitate si diversitatea criteriilor de eligibilitate ale solicitantului si ale proiectului, precum si cerintele privind avizele, autorizatiile si aprobarile necesare, constituie obstacole greu de trecut pentru organizatiile care aleg sa faca aceste lucruri prin forte proprii si care au alte obiecte de activitate.

Daca organizatiile nu apeleaza la consultanta, de cele mai multe ori, costurile asociate aprobarii proiectului si perioada de timp scursa pentru parcurgerea tuturor etapelor, ajunge sa se transforme in ineficienta.

 

 Protectia proprietatii intelectuale

 

 

Administrarea eficienta a obiectelor proprietatii intelectuale constituie o necesitate vitala in cadrul economiei de piata.
Riscul concurentei neloiale prin folosirea neautorizata a marcilor, dreptului de autor, desenelor si modelelor industriale, precum si a inventiilor este cu atat mai mare cu cat acestea sunt mai valoroase si mai eficiente in utilizare.
Astfel, utilizarea unei metode eficiente de lucru ce constituie un avantaj competitiv fata de concurenta sau vanzarea unor produse sub o marca ce si-a castigat cu greu increderea consumatorilor se pot transforma in puncte vulnerabile ale organizatiei daca nu sunt protejate si administrate corespunzator. In acelasi timp, valoarea si patrimoniul unei organizatii creste cu fiecare marca inregistrata sau brevet de inventie detinut.

 

 

  Un sistem nu se poate intelege singur.

  Transformarea necesita o vedere din exterior. 
                                                        (Dr. W. Edwards Deming) 

  Nimic nu este eficient daca nu serveste scopului.
                                                     (preluare Eliyahu M. Goldratt)

 

Proiectele reprezinta instrumentele schimbarii in societatea de astazi.

 

Orice organizatie evolueaza si se dezvolta prin utilizarea acestor instrumente. O parte constientizeaza acest lucru iar alta parte nu.
Oricum ar fi, proiectele antreneaza resurse importante, presupun rezolvarea unor probleme cel putin inedite si au efecte ce pot viza intreaga activitate a unei organizatii. Acest complex de aspecte este insa foarte dificil de administrat. Chiar si stiinta managementului de proiect este relativ recenta, punand probleme importante practicienilor.
La aceasta se adauga si faptul ca proiectele presupun abordari multidisciplinare din ce in ce mai diversificate.
Pe de alta parte, fiecare dintre noi suntem subiectivi iar organizatiile din care facem parte sunt, de asemenea, tributare subiectivismului. In afara de aceasta, informatiile, cunostintele si competentele pe care fiecare organizatie le detine, nu ii permit sa detina toate argumentele posibile in adoptarea unei decizii.
Pe baza acestor considerente, este foarte simplu de concluzionat ca schimbarile necesita cel putin o contributie independenta, care sa poata avea o abordare diferita, care sa observe aspecte ce altii nu le pot observa, care sa propuna solutii originale si care sa rezolve aspecte pe care organizatiile nici nu le considera probleme reale.

 

Pentru a putea tine sub control orice activitate, aceasta trebuie sa aiba un scop, o finalitate foarte clara si care sa poata fi urmarita.


 

Acest lucru se complica insa atunci cand vorbim despre mai multe activitati, despre locatii diferite in care acestea se desfasoara, despre necorelari intre diferitele resurse solicitate de diferite activitati, despre intarzieri sau schimbari impuse de factori externi si despre o multime de alte elemente ce ingreuneaza obtinerea rezultatelor.

 

Daca mai adaugam si faptul ca rezultatele diferitelor activitati trebuie sa concure catre atingerea unui obiectiv comun, incepem sa intelegem nivelul ridicat de complexitate al activitatii manageriale, in general.

Din acest motiv, orice pierdere inregistrata intr-un asemenea sistem complex, poate destabiliza totul.

 

Arta manageriala insa, are rolul sa pastreze toate aceste echilibre, sa se adapteze la situatiile neprevazute, sa gaseasca noi solutii la probleme cu care nu s-a mai confruntat, sa pastreze motivatia angajatilor, etc., toate orientate catre atingerea finala a scopului.

 

 

 

 

Copyright BLUE Business. All rights reserved.

Promovarea valorilor reale produce rezultate reale.

Picture2.png